Jeden rok od založení ADYS

Podíváme se na důvod založení, výsledky uplynulého roku a na výhled do budoucna. Informace zde najdou lidé, kteří hledají pomoc pro své děti a také ti, kdo chtějí svojí pomocí pozitivním změnám při vzdělávání dětí přispívat.

Důvod založení
Podnět k založení sdružení dala jedna maminka dyslektické holčičky. Velmi se jí líbil kompenzační program Jazyky bez bariér i vize na tvorbu bezbariérových učebnic angličtiny. Rychle rozpoznala, že metodický inovační tým autorky programu a dvou učitelek potřebuje pomoc při organizaci, financování a propagaci. Najít však dobrého manažera dobrovolníka je náročné.

Výsledky uplynulého roku
Nejnovější pozitivní zprávou je to, že jsme našli manažerku. Jmenuje se Alena Krömerová, jejím úkolem bude fundraising a organizace práce při adaptaci učebnic a jejich propagace. Druhou významnou zprávou je uvolnění licence k programu Jazyky bez bariér. Školy a rodiny si mohou licenci objednat a dostanou ji zdarma. Dětem s dyslexií se tak zlepší dostupnost kompenzačního programu a hlavně již připravených výukových souborů, včetně lekcí z učebnic. Dále jsme se v uplynulém roce věnovali tvorbě krátkých filmečků, které zájemcům přibližují využívání programu pro školní výuku i domácí přípravu. Samozřejmě jsme připravovali i lekce z učebnic angličtiny v bezbariérové formě a také jsme o své práci přednášeli na seminářích a konferencích. To vše je zachyceno na stránkách www.jazyky-bez-barier.cz, které se zabývají metodickou stránkou pomoci dětem s dyslexií při výuce angličtiny.

Výhled do budoucna
Předpokládáme, že prostřednictvím nové manažerky budeme moci naše metodické znalosti a zkušenosti lépe ukládat do bezbariérových učebnic angličtiny a metodických filmů. A díky propagačním akcím je šířit mezi učitele angličtiny, děti s dyslexí a jejich rodiče i další zájemce. Vzhledem k tomu, že ve školních třídách přibývají počty dětí, opět se bude zvyšovat tlak na kvalitní domácí přípravu. A k tomu je velmi potřebné mít adekvátní učební pomůcky.

Informace pro lidi, kteří hledají pomoc pro děti s dyslexií při výuce angličtiny
Problémy mají své stránky praktické a také psychické a sociální. Praktické jsou rady, jaké existují učební pomůcky a jak děti s dyslexií učit. Různých pomůcek a metod je celá řada. Je nutné se rozhlížet a hledat. Najít tu správnou cestu je opravdové umění. V době internetu a sociálních sítí je však možné dobře získávat aktuální informace i zkušenosti. Řadu učitelů i rodičů oslovil program Jazyky bez bariér a zůstávají mu věrni. Systematická práce přináší své výsledky. Je zde však také stránka psychická a sociální. Rozhlédneme-li se kolem sebe, můžeme vidět mnoho dalších problémů a neštěstí. A můžeme odsud využít konstruktivní myšlenky pro naši situaci. Je důležité vědět, že v tom nejsme sami. Je důležité vědět, že na to nejsme sami. A je důležité vědět, že pomáhat si pomáhá.

Informace pro lidi, kteří svojí pomocí chtějí přispět k pozitivním změnám při vzdělávání dětí
Některým lidem není jedno, co se kolem nich děje a chtějí se aktivně zapojovat do změn, ve kterých vidí smysl. Názornou ukázkou je například EduFórum, které vytváří síť osobností pro inovace ve vzdělávání. Právě zde jsem získala spojení na naši novou manažerku Alenu. Je to mladá žena, která pracuje v zahraniční firmě a k tomu chce dělat také něco smysluplného pro děti, které potřebují pomoc. Pokud se vám líbí naše poslání a chcete se zapojit, napište na alena@adys.cz

Dagmar DYS-BABA Rýdlová

Zpět na hlavní stránku


Přidat komentář

Email:
Text:
Jaký máme teď rok?

Napište aktuální číslo roku. Slouží jako ochrana proti robotům.